10 טעויות נפוצות בבניית אתרים
וכיצד להימנע מהן
בניית אתר דורשת מחשבה רבה ואינה מסתכמת בהעלאתו לאוויר. היא תהליך מורכב שמערב גורמים רבים, וכל טעות יכולה להשפיע על החוויה של המשתמשים, על הביצועים של האתר ועל הצלחתו העסקית. ריכזנו לכם את עשר טעויות הנפוצות ביותר בבניית אתרים ואת הדרכים להימנע מהן.
1. עיצוב מסורבל ולא אינטואיטיבי
הטעות: עיצוב אתר עמוס מידי.
התוצאה: ממשק משתמש לא אינטואיטיבי באתר, אשר מקשה על המבקרים לנווט ולהבין מה לעשות וכיצד לפעול בו. עשוי ליצור תסכול אצל המשתמשים ולגרום להם שלא לרצות לחזור לאתר.
כיצד להימנע: לעצב אתר נקי ופשוט עם מבנה ברור. לקרוא ולשים דגש על חוויית משתמש (UX), ולהשתמש במבנה ניווט ידידותי שמוביל את המשתמשים בקלות בין עמודי האתר ובפרט אל עמוד המכירה.
2. חוסר התאמה למובייל
הטעות: יצירת אתר שאינו מותאם למכשירים ניידים ושלא נפתח בהם בצורה תקינה.
התוצאה: חוסר אפשרות להיכנס דרך הטלפון עלול בסבירות גבוהה להוביל לאובדן של לקוחות פוטנציאליים, ולא רק כשהעסק פונה ללקוחות צעירים יותר. חשבו על עצמכם, על הסביבה שלכם, ועל כמה מהיום אתם מעבירים בטלפון. זוהי טעות שכדאי מאוד להימנע ממנה.
כיצד להימנע: לוודא שהאתר רספונסיבי ומתאים לכל סוגי המכשירים. כיום, התאמה למובייל היא קריטית, ולכן יש לוודא שהאתר נראה ומתפקד בצורה מושלמת גם בטלפונים חכמים וטאבלטים
על התאמת אתרים למוביל תוכלו לקרוא בהרחבה כאן.
3. זמני טעינה איטיים
הטעות: חוסר תשומת לב לטעינה איטית של האתר.
התוצאה: הברחת מבקרים והורדת הדירוג במנועי החיפוש (מה שמוריד דירוג גם בקידום האורגני), יצירת תסכול וחוסר רצון לחזור לאתר.
כיצד להימנע: לשים דגש על אופטימיזציה של קוד האתר, דחיסת תמונות, שימוש ב-Caching (זיכרון מטמון) וניהול נכון של תוספים כדי לשפר את מהירות הטעינה.
4. תוכן לא ברור או מסורבל
הטעות: העלאת תוכן לא ברור או מלא במונחים טכניים שאינם מובנים למשתמשים.
התוצאה: הרתעת הלקוחות והשארתם בלי יכולת להבין מה אתם מציעים ולמה הם צריכים אתכם.
כיצד להימנע: יש להקפיד על תוכן ברור, תמציתי ורלוונטי לקהל היעד. חשוב להשתמש בשפה פשוטה ולהסביר מושגים מורכבים בצורה קלה להבנה לאנשים שאינם מהמקצוע.
5. תמונות או סרטונים באיכות נמוכה
הטעות: שימוש בתמונות וסרטונים באיכות ירודה.
התוצאה: משפיע לרעה על מראה האתר ועל הרושם הראשוני שהוא יוצר. תאכלס? זה פשוט לא מקצועי.
כיצד להימנע: להקפיד על שימוש בתמונות וסרטונים באיכות גבוהה, שמתאימים לרזולוציה של האתר ואינם פוגעים במהירות הטעינה. כמו כן, חשוב מאוד לוודא שהתמונות שבאתר אינן מוגנות בזכויות יוצרים מאתרים או מגורמים אחרים. בנוסף, חשוב מאוד להטמיע באתר מערכת נגישות שתאפשר להגדיל, להבהיר או להחשיך את התמונות ואת האתר בכלל.
6. הזנחת הקידום האורגני (SEO)
הטעות: יצירת אתר שאינו מותאם למנועי חיפוש.
התוצאה: אתר שאינו מותאם יתקשה להופיע בתוצאות חיפוש אורגניות, וידחק לשוליים במנועי החיפוש.
כיצד להימנע: יש ליישם עקרונות SEO כבר בתהליך הבנייה הראשוני של האתר. להקפיד על מטא תגים, כותרות, תיאורי תמונות, מבנה URL ידידותי, תוכן מקורי וקישורים פנימיים.
על קידום אורגני ו-SEO תוכלו לקרוא בהרחבה כאן.
7. חוסר קריאה ברורה לפעולה (CTA)
הטעות: יצירת אתר לא מספיק מכירתי.
התוצאה: אתר שאינו כולל קריאה ברורה לפעולה, אינו מנצל את מלוא הפוטנציאל של הפלטפורמה. בכך גם אם יהיו אליו כניסות רבות, הן לא יומרו למכירות.
כיצד להימנע: לשלב באתר כפתורים והנחיות ברורות שינחו את המשתמשים לפעולות הרצויות, כגון רכישה, הרשמה, או יצירת קשר.
8. תחזוקה לקויה ועדכונים נדירים
הטעות: העלאת אתר לאוויר בשיטת "שגר ושכח", מבלי להמשיך ולתחזק אותו.
התוצאה: אתרים שלא מתוחזקים כראוי עלולים לסבול מביצועים נמוכים, שכן התוכן מתיישן ואין להם מה להציע עוד ללקוחות החדשים.
כיצד להימנע: יש להקפיד על תחזוקה שוטפת של האתר, כולל עדכון מערכת ניהול התוכן (CMS), תוספים ותכנים רלוונטיים ומתחדשים בהתאם למוצרים או שירותים חדשים שאתם מציעים.
9. התעלמות מאבטחת האתר
הטעות: הזנחת אבטחת האתר ועקרונות ההגנה על הפרטיות והמידע.
התוצאה: חשיפה לפריצות ולנזקים שעשויים לחסל את אתר העסק שעבדתם קשה ושילמתם ממיטב כספכם עבורו.
כיצד להימנע: יש ליישם אמצעי אבטחה כמו תעודת SSL, עדכונים שוטפים למערכת, שימוש בסיסמאות חזקות וגיבויים תקופתיים.
10. התמודדות עם הכל לבד
הטעות: בניית אסטרטגיה שיווקית, העלאת אתר, תחזוקה שלו, העלאת תכנים, ניהול לקוחות, השקעה במוצר, השקעה בשיווק ממומן, השקעה בשיווק אורגני, ניהול החשבונות, תשלום לספקים – ובקיצור, לעשות את הכל לבד.
התוצאה: איכות ירודה של תוצרים, תהליך ארוך ומייגע, חוסר יכולת באמת להשקיע ולקבל את התוצאה שהייתם רוצים.
כיצד להימנע: היעזרות בנשות או אנשי מקצוע לפחות כדי להוריד מכם את נושא השיווק ואת בניית האתר בפרט, יכולה לסייע בחיסכון עצום של משאבים כמו זמן וכסף, אך בעיקר בקבלת אתר ראוי שבאמת יהיה אפקטיבי ויזרים אליכם עבודה.
האם כדאי לי לבנות את האתר שלי בעצמי?
כפי שניתן לראות, בניית אתרים איכותית היא משימה מורכבת שדורשת ידע טכני, הבנה בעיצוב, ניסיון בניהול תוכן והבנה מעמיקה של התנהגות משתמשים. קבלת עזרה מבעלות או בעלי מקצוע מנוסים לבניית האתר יכולה להיות ההבדל בין אתר שמצליח להניב תוצאות עסקיות לבין כזה שנשאר בלתי אפקטיבי או, גרוע מכך, פוגע במותג.
לבעלות ובעלי המומחיות יש את היכולת לייעל את התהליך כולו, מה שמאפשר לחסוך זמן וכסף. במקום לנסות ולתקן טעויות לאחר שהן כבר התגלו, נשות ואנשי מקצוע מנוסים מבצעים את העבודה בצורה נכונה מההתחלה, מה שמבטיח שהאתר יהיה מוכן בזמן ויעבוד בצורה חלקה.
חשוב לזכור את הצורך בהתאמה אישית של האתר לצרכים הספציפיים של העסק. נשות ואנשי מקצוע מנוסים ידעו לשאול את השאלות הנכונות, להבין את קהל היעד, ולבנות אתר שמייצג בצורה נכונה את המותג ומביא לתוצאות ממשיות.
לסיכום
בניית אתרים היא מיומנות נרכשת שמתפתחת עם הזמן והניסיון, ולכן למרות שאפשר לבנות אתר בצורה עצמאית, זה עשוי להיות צעד פחות כדאי לעסק, ואף כזה שעשוי לפגוע במותג. מומלץ מאוד להיעזר ולהתייעץ עם בעלות ובעלי מקצוע מהתחום, אשר יוכלו לתת מהניסיון שלהם לצורך הבטחת תוצאה איכותית.
Digital Brain היא סוכנות לשירותים דיגיטליים הפועלות ביעילות ובמקצועיות בכל תחומי הדיגיטל. לאחר קרוב ל-20 שנות ניסיון במכירות, הידע הארגוני שנצבר בסוכנות משמש כבסיס חזק וכיתרון אדיר בהיכרות עם השטח ועם אסטרטגיות השיווק האפקטיביות ביותר.
יש לכם שאלות נוספות?
נשמח לעזור ולתת לכם מענה לכל השאלות שיש לכם.
כל הדרכים ליצור איתנו קשר – בעמוד צור קשר.