Digital Brain By Meirav Caspi

איך עושים שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים?

איך עושים שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים?

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים יכול להיות המנוע שיביא להצלחה מטאורית את העסק, אך לפעמים כשהוא נעשה לא נכון הוא עשוי להיות גורם שלילי שמביא להוצאות שלא מצדיקות את עצמן. אז איך עושים את זה כמו שצריך, למה חייבים לשים לב ואיך תכנון וליווי מקצועי יכולים לשנות את המציאות העסקית שלכם בדיגיטל?

מה זה ולמה צריך את זה?

שיווק הוא עמוד התווך בכל עסק, והוא הגורם הראשון להשפיע על ההצלחה והצמיחה שלו. חשוב לזכור שכאשר מדובר בגיוס לקוחות חדשים, בהיעדר שיווק איכותי קשה מאוד להגיע לתודעה של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. ביצוע שיווק אפקטיבי מאפשר לעסק להציע את מוצריו או שירותיו בצורה הטובה ביותר, לבנות ולחזק את המיקום המותגי של העסק בשוק.

אצל חלק מבעלות ובעלי העסקים עולה השאלה למה הם זקוקים לשיווק דיגיטלי, ודווקא אצל עסקים קטנים התשובה פשוטה: כי זו הדרך המהירה, היעילה והזולה ביותר להגיע ללקוחות חדשים ולהגביר את המכירות שלכם. דרך שיווק דיגיטלי נכון, תוכלו לשדר את המסר הנכון לקהל היעד שלכם בזמן ובמקום הנכונים – ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש באינטרנט.

מה כולל שיווק דיגיטלי ואיך הוא עובד?

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים הוא מושג רחב שכולל בתוכו מספר נושאים בהם ניתן להתמקד. אפשר למנות בקלות מספר נושאים מרכזיים מהתחום:

קידום במנועי חיפוש (SEO):

אחד התחומים החשובים ביותר לקידום תוצאות במנוע החיפוש של גוגל ובמנועי חיפוש דומים. מדובר בקידום אורגני אשר אינו מופיע כמודעה במנועי החיפוש, ולכן עבור מבצעות ומבצעי החיפוש התחושה היא שהתוצאות יותר רלוונטיות ואמינות. שיטה זו כוללת שימוש במילות מפתח, ומשתלבת היטב כחלק מאמצעי שיווק וקידום אחרים.

כתיבת תוכן איכותי לאתר:

כתיבת תוכן איכותי לאתר היא פעולה חשובה ומרכזית לקידום ושיווק אפקטיביים. תוכן איכותי מספק ערך מוסף למבקרים וללקוחות פוטנציאליים על ידי בניית אמון בכם ובשירותים או המוצרים שאתם מציעים. נסו לחשוב למשל על התייעצות שהייתה לכם בתחום שאתם לא מבינים בו לאחרונה, וכמה הוקל לכם כאשר השתכנעתם שמי שעומדים מולכם באמת מבינים על מה הם מדברים. האמון של הלקוחות בכם הוא קריטי, וזו אחת הדרכים לזכות בו.

ניהול קמפיינים ברשתות חברתיות:

בנייה וניהול של פרופילים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק או לינקדין, תוך יצירת קמפיינים ממומנים שמגייסים עוקבים ומגדילים את ההשפעה בקרב לקוחות פוטנציאליים. ניהול נכון של קמפיינים יכול להזניק את העסק שלכם קדימה.

ידוע כבר לכולם שכמות אדירה של לקוחות פוטנציאליים מסתובבת היום ברשתות החברתיות, כאשר ניתן לחלק בחלוקה גסה לפי גילאים: פייסבוק בגילאי 30 – 60, אינסטגרם בגילאי 20 – 45, טיקטוק בגילאי 12 – 25 ולינקדין בגילאי 25 – 65. מעבר לגיל, כל פלטפורמה דורשת אלמנטים שיווקיים שונים בנוגע לתוכן המפורסם דוגמת: האורך, השפה, שימוש בסרטונים, תמונות או טקסטים בלבד, תדירות הפרסומים ועוד.

האם שיווק דיגיטלי רלוונטי גם לעסקים קטנים?

שיווק דיגיטלי רלוונטי במיוחד לעסקים קטנים בשל היכולת שלו לספק חשיפה רחבה במינימום עלויות בהשוואה לשיטות השיווק המסורתיות. בעולם שבו כמעט כל לקוחה ולקוח פוטנציאליים מחפשים מידע ושירותים באינטרנט, נוכחות דיגיטלית חזקה היא חיונית.

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים מאפשר להם להתחרות בשוק רחב שלא תלוי בפרסומים ושלטי חוצות פיזיים, ובכך להגיע ללקוחות חדשים ולהגדיל את הנראות באופן אפקטיבי.

להתאים את השיווק הנכון ללקוחות הנכונים, ולדעת האם זה עובד בזמן אמת

אחת הסיבות המרכזיות לכך ששיווק דיגיטלי חשוב לעסקים קטנים היא האפשרות למקד את הפרסום לקהל יעד מדויק. כלים כמו Google Ads ופייסבוק מאפשרים לבעלות ובעלי עסקים להגדיר פרמטרים מדויקים כגון גיל, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין ואפילו הרגלי קנייה. בצורה זו ניתן לנצל בצורה אופטימלית תקציב שיווקי מוגבל, ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים בעלי סבירות גבוהה להפוך ללקוחות משלמים.

יתרון נוסף של השיווק הדיגיטלי הוא היכולת למדוד את האפקטיביות של הקמפיינים בזמן אמת. כך למשל ניתן לראות בקלות כמה לקוחות נחשפו לפוסט, כמה לחצו עליו, כמה עברו לאתר וכמה מתוכם הוסיפו מוצרים לסל הקניות ורכשו מוצרים בפועל. יתרה מזאת, ניתן ללמוד כמה שקלים דרושים להביא לקוח לשלם, ובכך לתכנן תקציבי שיווק בצורה יעילה ובריאה לעסק.

מעקב אחר ביצועי הקמפיינים, הבנה מה עובד ומה לא והתאמת האסטרטגיה בהתאם, מאפשרת לעסקים קטנים להיות גמישים ויעילים, להפיק לקחים ולבצע שיפורים מתמשכים לשם מקסום ההשקעה שלהם.

מתי כדאי להיעזר בנשות ואנשי מקצוע?

רוב בעלות ובעלי העסקים יודעים במה הם חזקים, אך נאלצים לבזבז זמן יקר ולאבד לקוחות על תחומים שלא קשורים לליבת העסק שלהם. כך למשל עיסוק בהנהלת חשבונות באופן עצמאי, או בביצוע שליחויות עשוי להיראות זול יותר, אך עם הזמן ברוב המקרים מתברר שלא כך המצב ושהדבר הביא גם לאיבוד לקוחות וגם לאיבוד כסף.

שימוש בנשות ואנשי מקצוע בתחום השיווק הדיגיטלי חשוב מאוד במיוחד לבעלות ובעלי עסקים חסרי ניסיון שיווקי ברשתות החברתיות, ולמי שלקוחות רבים מגיעים אליהם דרך אתר האינטרנט שלהם, שכן אז יש נכס קיים שברוב המקרים זקוק לקידום.

כך למשל בעלות ובעלי עסקים רבים שאנו מדברים איתם מגלים מדוע כל כך חשוב להשקיע בתוכן איכותי באתר, וכמה זה קריטי להבין איך להתאים את האתר גם למחשב וגם לטלפון על מנת שלא לפספס לקוחות מגילאים ומרקעים שונים.

הניסיון מדבר

נשות ואנשי מקצוע מביאים עמם ידע וניסיון מעמיק בתחום, כולל היכרות ארוכה עם הכלים והטכנולוגיות המתקדמות ביותר בשוק. הם יכולים לבנות ולנהל קמפיינים אפקטיביים, ליצור תוכן שיווקי איכותי ולהשתמש בטכניקות לקידום אורגני או ממומן בהתאם לצרכים של העסק.

בנוסף, נשות ואנשי מקצוע יכולים לספק לעסק גישה לאסטרטגיות שיווקיות מותאמות אישית שמביאות לתוצאות. במיוחד בעסק קטן, כאשר הזמן והמשאבים מוגבלים, השימוש באנשי מקצוע חוסך זמן ומאמץ רב ומאפשר לבעלי העסק להתמקד בניהול העסק עצמו.

לסיכום

שיווק דיגיטלי הוא אמצעי חשוב לכל בעלת ובעל עסק, אך במיוחד לבעלי עסקים קטנים אשר אצלם הזמן והמשאבים מוגבלים יותר. שיווק דיגיטלי הוא אמצעי מרכזי להבאת לקוחות, ובעלות ובעלי עסקים שרוצים לבלוט פשוט חייבים להשקיע בתחום ובנראות הדיגיטלית שלהם כדי לא להישאר מאחור.

אצלנו ב- Digital Brain תוכלו להנות ממעטפת דיגיטלית מקצועית ומקיפה, וכך להיות בראש שקט בנוגע לכלל ההיבטים הקשורים בשיווק הדיגיטלי שלכם. אנחנו מזמינים אתכם לשיחת אפיון ללא התחייבות שבמהלכה נכיר ונבין יחד מה הכי נכון לעסק שלכם, על מנת להתאים את הקמפיין הטוב ביותר בהתאם ליעדי העסק.

יש לכם שאלות נוספות?
נשמח לעזור ולתת לכם מענה לכל השאלות שיש לכם.

כל הדרכים ליצור איתנו קשר – בעמוד צור קשר.

כלי נגישות
וואטסאפ